joi, februarie 19, 2009

Nuferi

Lucian Blaga
.....................................................

Pe multe drumuri

Pe multe drumuri, pe multe, se-ncearca
gandul spre tine. O, sfarsitul acela de zi,
peste care cazura grabnice brume!
In gradina mea florile
spre alte foarte inalte poieni tanjind
mai invoca si-acum
lumina ta fara de nume.
Unde dormi astazi - nu stiu. Nici un cantec
nu te gaseste. Astazi
tu esti unde esti. Iar eu aci. Departarea
a pus intre noi carul cel mare pe cer,
apele-n vai, focul in noapte pe dealuri,
si pe pamant a pus anemone si patimi
carora ziua nu le prieste.
Ca o poarta s-a-nchis. Nici un semn nu strabate
vamile, vamile.

***********************************************

Vei plange mult ori vei zambi?

Eu
nu ma caiesc
c-am adunat in suflet si noroi -
¬ dar ma gandesc la tine.
Cu gheare de lumina
o dimineata-ti va ucide-odata visul
ca sufletul mi-asa curat
cum gandul tau il vrea,
cum inima iubirii tale-l crede.
Vei plange mult atunci ori vei ierta?
Vei plange mult ori vei zambi
de razele acelei dimineti,
in care eu ti-oi zice fara umbra de cainta:
"Nu stii
ca numa-n lacuri cu noroi in fund cresc nuferi?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu